Първоначално публикувано от Classicalfamaniac
Покажи съобщение
Известие
Collapse
No announcement yet.
Съвет относно покупка на 159
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Като чета последните постове излиза, че трябва да търся 159ка с 2,0 Twin spark ама не намирам
Иначе да се включа в спама - така както колегата dhtj хвали подържани и читави 1,8 и 2,0 TS, така и аз мога да хваля подържан и читав 1,9 JTDm .... място за сравнение никакво обаче - едните са бензинки с Евро 2 и Евро 3, другото дизел с Евро 4. За разликата да имаш на разположение под 200Nm при TS и 400Nm при леко пипнат 1,9 JTDm да не говорим.
Проблемите които се изтъкнаха за иначе много здравия!!! 1,9 JTDm като вихрови клапи, дюзи, DPF и EGR първо са заради Евро 4 , второ в нормалните държави са консуматив, а не повреда и при коли на реални 150 000 - 200 000км тепърва може бе, евентуално, да се очаква да дадат проблем. Нов колектор с клапи е 200 - 250 Евро, нови дюзи BOSCH - 4 x 250 Евро, DPF - 400 Евро, EGR - 40 Евро и забравяш за тях за 200 000км поне. С премахване и рециклиране, сумата намаля доста и пак забравяш за тях. Така, че да се плюе по един доста добър "тракалник" на база коли които в момента по автокъщите в БГ се продава за по 2500 - 3500 Евро с транспортните разходи и печалбата за джамбазина, е леко несериозно! За тези пари в Германия директно си казват - не става за каране, не коже да мине TUV, само за износ. (последното е доста показателно)
Иначе ще съм благодарен някой да сподели мнение по горното ми питане - не съм карал много 159ки преди фейслифта и не мога да преценя до колко тези 50кг по малко и електрония Q2 трябва да ги взема като фактор при избора между много красива 2,4 Ti или по нова, но по-постна 159ка с 1,9Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m
Comment
-
Първоначално публикувано от marin_mv Покажи съобщениеЗа разликата да имаш на разположение под 200Nm при TS и 400Nm при леко пипнат 1,9 JTDm да не говорим.
200нм на 4000 оборота вършат повече работа от 400нм на 1500 оборота.
А за "електронното Q2" - не му се надявай толкова. Аудитата имат такова от 99та година насам, EDL му викат (electronic differential lock) и върши някаква работа на сняг (стиска спирачката на по-свободното колело) , но е далече от истински лимитед слип диф.
Comment
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеВсички дизелисти говорите за тези нютони, ама физиката си е физика - нютоните без обороти са нищо. Конете са абсолютната величина (нютонметри по обороти).
200нм на 4000 оборота вършат повече работа от 400нм на 1500 оборота.
.
Освен това, 400 nm при 1500 rpm товарят (чупят) съединителя двойно повече от 200 nm.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеВсички дизелисти говорите за тези нютони, ама физиката си е физика - нютоните без обороти са нищо. Конете са абсолютната величина (нютонметри по обороти).
200нм на 4000 оборота вършат повече работа от 400нм на 1500 оборота.
А за "електронното Q2" - не му се надявай толкова. Аудитата имат такова от 99та година насам, EDL му викат (electronic differential lock) и върши някаква работа на сняг (стиска спирачката на по-свободното колело) , но е далече от истински лимитед слип диф.
Иначе за Nm - не говоря за тях при 1500 оборотаДа разчиташ на стабилно ускорение от 100 до 160, например при изкачване по магистрала е нещо от което не бих се лишил
Преди имах Селика T182, 2,0 3S-GE - 158 к.с., 186 н.м. сръвними показатели с 2,0 TS, но тежеше 1200кг. - по маршрутите по които карам не бих заложил на Селиката, че ще се справи по бързо
Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m
Comment
-
Първоначално публикувано от marin_mv Покажи съобщениеДа разчиташ на стабилно ускорение от 100 до 160, например при изкачване по магистрала е нещо от което не бих се лишил)
Взето от тук: http://www.automobile-catalog.com/
Comment
-
Разбира се, че от килограмите и конете идва разликата. Както и от размера гуми (триене) , аеродинамичния коефициент и челната площ (въздушно въпротивление).
Исках да покажа, че приказките за нютонметри са безпочвени. ЖТД-то има двойно повече и все пак ускорява с 10 секунди по-бавно от 100 до 180км/ч.
Comment
-
Първоначално публикувано от marin_mv Покажи съобщениеБлагодаря за мнението за "електронното Q2"! Основната ми чуденка е оказва ли влияние в стабилноста при влизане в завои. От моята съм много доволен в това отношение.
Иначе за Nm - не говоря за тях при 1500 оборотаДа разчиташ на стабилно ускорение от 100 до 160, например при изкачване по магистрала е нещо от което не бих се лишил
Преди имах Селика T182, 2,0 3S-GE - 158 к.с., 186 н.м. сръвними показатели с 2,0 TS, но тежеше 1200кг. - по маршрутите по които карам не бих заложил на Селиката, че ще се справи по бързо
Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение+1
Освен това, 400 nm при 1500 rpm товарят (чупят) съединителя двойно повече от 200 nm.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеТо пък все едно съединителите са едни и същи, че едното да го "чупи" двойно повече.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Аз като сменях съединителя на моята (заради лагер помпата, но реших да взема цял комплект), първо че старото феродо изглеждаше почти като новото, а е на 20 години и 140+ хил км, и второ че като питах в Италбулком ми казаха че само с поръчка може, почти не ги купуват и нямат налични. А за дизели казаха че продават по няколко бройки всеки месец... Това говори достатъчно
А както каза ecotronic, за цени да не говорим... Особено пък за маховици
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеМда - не са еднакви. Нито цените.
Просто си попаднал на Опела с най-скъпия бензинов съединител, за съжаление.
Или по-точно казано Нм/лев излиза в случая доооста по-евтино.Last edited by BO; d.m.y г., 10:54.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщениеТова достатъчно разбираемо ли е?
Взето от тук: http://www.automobile-catalog.com/
Нали качва клипове на супер запазения ти спарк преди време.
Добре помня, че след 110-120 стрелката изобщо не откинваше.
159-ка 150 коня наистина не се усеща пъргава както 150 коня jtd в друго купе, но изооообщо няма да се учудя, ако те отвее с една две коли на 100-200, съдейки по клипа на колата ти.1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon
Comment
Comment